Pillow Talk - iv

Propositions for intimate reading

Thursday 25 May '23 ArtEZ Mediatheek Arnhem
(archive)

For English read below

Voor algemene informatie over deze leesgroep zie deze link.

Pillow Talk – leesvoorstel 4
Talent Show: Sexy Mistakes

Donderdag 25 mei
17:00 – 19:00
Locatie: Mediatheek ArtEZ Arnhem

Hardop voorlezen in de klas kan ongemakkelijk aanvoelen. Vooral bij het lezen in een vreemde taal maken we ons zorgen over grappige accenten of een verspreking. Wanneer voelen we ons veilig genoeg om niet synchroon te lopen met de ritmes van de klassieke pedagogiek? Hoe maak je fouten maken minder erg, en maak je het maken van fouten juist sexy en creatief, en leerzaam?

Leesvoorstel:
Deze leessessie heeft de vorm van een theoretische karaoke-medley, waarin we blunder-zingen uit Jack Halberstams boek 'The Queer Art of Failure' (2011), om zo een koor van sexy mislukkingen te worden.

Reader met aanvullende tekst (fragmenten):
Cariaga, S. ‘Beginning with the body, strategies on building and defining safety I unsafe schools’. From: Lessons in Liberation: An Abolitionist Toolkit for Educators, 2021.
Halberstam, J., The queer art of failure, 2011
For general information about this reading group see this link.

Pillow Talk Proposition 4
Talent Show: Sexy Mistakes

Thursday 25 May
17:00 – 19:00
Location: Mediatheek ArtEZ Arnhem

In class, reading out loud to others can feel uncomfortable. Especially when reading in a foreign language, we worry about funny accents or a slip of the tongue. When do we feel safe enough to be out of synch with the rhythms of classical pedagogy? How to take the terror out of error, and make the making of mistakes sexy and creative, and even cognitively powerful?

Reading proposition:
This reading session takes the form of a theory karaoke medley, where we will blunder-sing from Jack Halberstam’s book ‘The Queer Art of Failure’ (2011) to become a choir of sexy failures.

Reader with additional reading (fragments):
Cariaga, S. ‘Beginning with the body, strategies on building and defining safety I unsafe schools’. From: Lessons in Liberation: An Abolitionist Toolkit for Educators, 2021.
Halberstam, J., The queer art of failure, 2011

related content