Lunch & Presentations
What ideas exist within and for the buildings, classes and facilities of the art school of the future? What could the art college of the future look like? What is the value of true interdisciplinarity? What facilities can we think of for knowledge creation, experiment and failure? And what room is there for collaboration within and across the boundaries of time and the human?
With: Kirsten Lucie Gerritsen (student DBKV parttime) & Maria Driessen (historian and arthistorian), Minke Vos (publisher ArtEZ Press) & Emma Hanekroot (publishing assistant ArtEZ Press), Mark Jansen (head Mediatheek), Alies Baan (senior information specialist Arnhem & Johan Dekker (information specialist Zwolle), Sven Berendsen (project employee kwaliteitsafspraken & minorendesk ArtEZ) & Hanneke Klaaijsen (theme manager educational differentiation ArtEZ), Sarah-Jane Himmelsbach (alumna Composition for Film/Theatre) & Maria Isolina Cozzani (alumna Jazz/Pop ArtEZ), Svenja Schennach (artist).
Lunch Programme for Food and/for Thought
There is room for new insights in the Food and/for Thought programme; to share them and be nourished. Enjoy the vision of the art school of the future, brought together by (former) students, employees, ArtEZ Press and the Media Library.And in the meantime, enjoy lunch (free lunch while supplies last).
The lunch will be provided by Saeed Zwolle. 'Saeed is a place where newcomers use their talents and passion and simply join society. Here we help status holders find their own way in the Netherlands and Dutch people get a glimpse of all these new worlds. At Saeed, we create opportunities. To find a good job or gain work experience, to make valuable contacts or to set up something where your passion lies.' (www.saeedzwolle.nl)
Food and/for Thought
Welke ideeën leven er binnen en voor de gebouwen, lessen en faciliteiten van de kunsthogeschool van de toekomst? Hoe zou de kunsthogeschool van de toekomst eruit kunnen zien? Wat is de waarde van werkelijke interdisciplinariteit? Welke faciliteiten kunnen we bedenken voor kenniscreatie, experiment en falen? En welke ruimte is er voor samenwerking binnen en over de grenzen van tijd en het menselijke?
In de programmalijn Food and/for Thought is er ruimte voor nieuwe inzichten; om ze te delen en je te laten voeden. Laaf je aan de visie op de kunsthogeschool van de toekomst, bijeengebracht door (oud)studenten, medewerkers, ArtEZ Press en de Mediatheek.
En geniet intussen van een lunch (gratis lunch zolang de voorraad strekt).
De lunch wordt verzorgd door Saeed Zwolle. 'Saeed is een plek waar nieuwkomers hun talenten en passie inzetten en gewoon meedraaien in de maatschappij. Hier helpen we statushouders om hun eigen weg te vinden in Nederland en krijgen Nederlanders een kijkje in de keuken van al die nieuwe werelden. Bij Saeed creëren we kansen. Om een goede baan te vinden of werkervaring op te doen, om waardevolle contacten te maken of om iets op te zetten waar je passie ligt.' (www.saeedzwolle.nl)
WORKSHOPS
by Erica Schoeman & Petra van Brecht / Inspiratieplein; Ruimte om je te laten voeden (met lunch en inspiratie) / Nederlands or English depending on participants
Hoe zou de kunsthogeschool van de toekomst eruit kunnen zien? Wat is de waarde van werkelijke interdisciplinariteit? Welke faciliteiten kunnen we bedenken voor kenniscreatie, experiment en falen? En welke ruimte is er voor samenwerking binnen en over de grenzen van tijd en het menselijke? In de programmalijn Food and/for Thought is er ruimte voor nieuwe inzichten; om ze te delen en je te laten voeden. Laaf je aan de visie op de kunsthogeschool van de toekomst, bijeengebracht door (oud)studenten, ArtEZ Press en de Mediatheek. En geniet intussen van een lunch.
Food and/for Thought
Laat je voeden, deel je ideeën by Erica Schoeman & Petra van Brecht / Inspiratieplein; Ruimte om je te laten voeden (met lunch en inspiratie) / Nederlands or English depending on participants
Hoe zou de kunsthogeschool van de toekomst eruit kunnen zien? Wat is de waarde van werkelijke interdisciplinariteit? Welke faciliteiten kunnen we bedenken voor kenniscreatie, experiment en falen? En welke ruimte is er voor samenwerking binnen en over de grenzen van tijd en het menselijke? In de programmalijn Food and/for Thought is er ruimte voor nieuwe inzichten; om ze te delen en je te laten voeden. Laaf je aan de visie op de kunsthogeschool van de toekomst, bijeengebracht door (oud)studenten, ArtEZ Press en de Mediatheek. En geniet intussen van een lunch.
ArtEZ Press
Publishing house of ArtEZ University attached to ArtEZ University of the Artsby Minke Vos & Emma Hanekroot / Booktable / Nederlands & English
Driving change, shifting perspectives and emphasizing the power of the arts. ArtEZ Press is the publishing house attached to ArtEZ University of the Arts. Our publications are an inspiring source of knowledge for students, artists, researchers and anyone interested in arts, culture, and education. Our philosophy is that every publication of ArtEZ Press should be of value to the arts and society. Founded in 2005, we publish high quality books, in terms of both content and design. The unique design reinforces the content, and vice versa. The carefully curated collection that ArtEZ Press has built up throughout the years represents disciplines like architecture, visual arts, dance, interior design, art education, fashion, music and music therapy, product design, theatre, design and theory of art.
Finding Your Grounds
Op onderzoek naar eigen rootsby Kirsten Lucie Gerritsen & Maria Driessen
“Mijn kunsthogeschool van de toekomst inspireert me om op onderzoek te gaan naar mijn eigen roots…”
Tijdens een serie educatieve bijeenkomsten, die hoorcolleges, eigen onderzoek, technische instructie en het exposeren van beeldend werk verbinden, gaan studenten op onderzoek naar hun eigen culturele achtergrond. De hoorcolleges van kunsthistorica Maria starten bijvoorbeeld in de mediatheek en worden aangevuld met de verschillende materiaalinstructies van Kirsten in de vorm van tekeningen, sculpturen maar ook gedichten en digitaal werk. Ook behoort het bezoeken van interculturele kunst tot het programma. Met deze input gaan de studenten zelf aan de slag met een of meerdere techniekvormen naar keuze, bijvoorbeeld in de werkplaatsen van ArtEZ. Het programma wordt afgesloten met een professionele tentoonstelling, inclusief passende zaalteksten van het gemaakte werk, waarbij de zoektocht naar de eigen culturele achtergrond en de uitwisseling daarvan centraal staat.
The School of the Future is Green
Imagination in Blossomby Kirsten Lucie Gerritsen / Presentation & Conversation / Nederlands or English depending on participants
How can the environment in which we learn and create impact our emotional and physical well-being? By examining green spaces both inside and outside the school, including vegetable gardens and even bio-art labs, we aim to gain insight into how these elements can contribute to a healthier, balanced, and more productive academic environment.
Music as part of the Art disciplines
Vision of a future art school that offers a collaborative and multi-disciplinary working spaceby Maria Isolina Cozzani & Sarah-Jane Himmelsbach / Presentation / English
As alumni of the Jazz/Pop and Composition for Film/Theatre programmes at ArtEZ University of the Arts, we Sarah-Jane Himmelsbach and Maria Isolina Cozzani specialise in theatre composition and violin and multimedia composition, respectively.
We create multidisciplinary works and will present our experience as Master's students in the music department at the conference through our presence at a panel where we will be available for sharing thoughts, opinions and start a conversation about our vision of a Master of Music within the Future Art School.
Our admission to the master's programme was accompanied by well-defined project ideas and an unshakable determination to execute them flawlessly at ArtEZ. As ArtEZ alumni artists, we are eager to showcase our interdisciplinary experience and creative vision for the future of Music as part of the Art disciplines, as part of artistic research connected to the state of the art and the present times. We are excited to contribute to the conference and connect with other innovative individuals to explore the limitless possibilities for a Future Art School through conversation, giving input and provoking discussion with and within the visitors.
Help! Een minor!
Hoe werkt het landelijk minorenplatform Kies op Maat? by Hanneke Klaaijsen & Sven Berendsen / Gesprek & Vraagbaak / Nederlands or English depending on participantsVia het platform Kies op Maat kunnen studenten uit het hoger onderwijs minoren volgen bij andere instellingen. ArtEZ is hierbij aangesloten en biedt zelf ook enkele minoren aan. Hoe werkt het als je als opleiding een minor wilt aanbieden aan studenten van buiten ArtEZ en wat doe je als jouw studenten een minor elders willen volgen – binnen of buiten ArtEZ? We geven uitleg over de werkwijze en praten je bij over de mogelijkheden. We horen ook graag jouw ideeën en wensen.
Mapping the future art school library
by Alies Baan, Johan Dekker, Mark Jansen / Gesprek en Mapping / Nederlands or English depending on participantsDe bibliotheek van ArtEZ werkt aan Studio K, een platform voor ontmoeting, informatie en inspiratie. Een platform waar kennisdelen en kennisontwikkeling in de communities van ArtEZ centraal staan en die kan bestaan in zowel een fysieke, digitale als conceptuele ruimte, binnen én buiten ArtEZ. Afhankelijk van de (kennis)behoefte is Studio K een combinatie van bibliotheek, studieruimte, café, expo, rustpunt, leslokaal, ontmoetingsplek, lab, werkplaats, informatiepunt en/of podium.
De vraag is natuurlijk óf er in de future art school behoefte is aan zo’n plek en zo ja, hoe die plek er dan uit zou kunnen zien. Daaraan denkend komen vele vragen bovendrijven: aan wat voor fysieke ruimtes is behoefte en waar bevinden die zich? Hoe ziet de digitale ruimte van Studio K eruit en welke interacties vinden daar plaats? Ligt het accent op fysieke of juist digitale collecties? Welke rol speelt technologie in de toegankelijkheid en gebruik van informatie? Hoe komen de collecties tot stand? En waaruit bestaan die? Wat te doen met nieuwe en niet-boek vormen van kennis? Welke rol spelen de bibliotheek en haar medewerkers in het onderwijs? En in het (artistieke) onderzoek? Zijn zij verkenner en gids, adviseur, programmeur of verbinder?
In onze postersessie nodigen we iedereen uit om
Mee te denken
Nieuwe concepten op te werpen
Vergezichten te schetsen
Kritische vragen te stellen
Wensen te uiten
De bibliotheek van de toekomst in kaart te brengen
RØMSKOG:
space –forest – ship
A flexible studio, a tool to travel in forestsspace –forest – ship
by Svenja S. Schennach / Presentation / English & German
As a child would imagine its vehicle to leave so-called reality for its dreams, RØMSKOG is a play of words for space ship and forest in Norwegian language. It is a space—forest—ship. A flexible studio, a tool to travel in forests (as forests function as the actual studio) in Switzerland, Scandinavia and Spain and imagine worlds as forests, again. As it once was, an entire forest.