What does it take for an artist educator to work with groups of high diversity in ethnicity, gender, class and cultural background? Does our art education still match the demands of today’s society?
Wat heeft een artist-educator nodig om te werken met groepen van hoge diversiteit in etniciteit, gender, klasse en cultuur-maatschappelijk achtergrond? Past ons kunstonderwijs nog bij de samenleving van vandaag?

Op 15 november 2019 organiseerde ArtEZ Studium Generale voor docenten, medewerkers en studenten van alle educatieve opleidingen van ArtEZ de conferentie Cracking the Code.

Tijdens de werkconferentie Cracking the Code onderzochten vertegenwoordigers van de docentenopleidingen, de masters en het lectoraat van ArtEZ samen met ArtEZ Studium Generale welke veranderingen er nodig zijn en wat we allemaal zelf kunnen doen.

Er werd gesproken over kunsteducatie, community arts en onze eigen blind spots. Ook deelden we de resultaten van de ArtEZ-projecten en onderzoek, als stof tot nadenken en inspiratie door mooie voorbeelden. Die waren ook volop aanwezig in workshops en inspiratielezingen met good practices en discussies met studenten, docenten en kunstenaars.

Gastsprekers:
Abdul Aziz Diallo, Chantal Suissa-Runne, Floor van Woensel met Het Dorp, Eef Veldkamp, Elmar Noteboom, Emiel Copini, Ilse Oostvogels, John Johnston, Lucas Dols, Nancy Jouwe, Pomme Willemse en vertegenwoordigers van studentenprojecten.

Video lectures, interviews & registrations

Below is a collection of various videos and video registrations of Cracking the Code.
video – 13 jan. 2020

Aftermovie Cracking the Code

(61)