Simon O'Sullivan
peopleSimon O’Sullivan is Professor of Art Theory and Practice at Goldsmiths University of London. He works as a theorist and artist at the intersection of contemporary art practice, performance and continental philosophy. He has published widely in these areas, often in relation to Deleuze and Guattari and, more recently in relation to fictioning and myth-work. His most recent monographs are From Magic and Myth-Work to Care and Repair (2024), On Theory-Fiction and Other Genres (2024) and (written with David Burrows) Fictioning: The Myth-Functions of Contemporary Art and Philosophy (2019). His collaborative art practice comes under the name Plastique Fantastique, a ‘performance fiction’ that involves an investigation into aesthetics, subjectivity, the sacred, popular culture and politics produced through, performance, film and sound work, comics, text, installations and assemblages.
Simon O’Sullivan is Professor Kunsttheorie en Praktijk aan Goldsmiths University, London. Hij werkt als theoreticus en kunstenaar op het snijvlak van hedendaagse kunst, performance en continentale filosofie. Zijn publicaties bestrijken een breed scala aan onderwerpen, vaak in relatie tot Deleuze en Guattari en recentelijk ook in relatie tot begrippen als fictioning en mythe-werk. Zijn meest recente boeken zijn From Magic and Myth-Work to Care and Repair (2024), On Theory-Fiction and Other Genres (2024) en (samen met David Burrows) Fictioning: The Myth-Functions of Contemporary Art and Philosophy (2019). Zijn gezamenlijke kunstpraktijk opereert onder de naam Plastique Fantastique, een ‘performance fiction’ die zich richt op het onderzoeken van esthetiek, subjectiviteit, het sacrale, populaire cultuur en politiek, en die zich uitdrukt via performances, film- en geluidswerken, strips, tekst, installaties en assemblages.
Simon O’Sullivan is Professor Kunsttheorie en Praktijk aan Goldsmiths University, London. Hij werkt als theoreticus en kunstenaar op het snijvlak van hedendaagse kunst, performance en continentale filosofie. Zijn publicaties bestrijken een breed scala aan onderwerpen, vaak in relatie tot Deleuze en Guattari en recentelijk ook in relatie tot begrippen als fictioning en mythe-werk. Zijn meest recente boeken zijn From Magic and Myth-Work to Care and Repair (2024), On Theory-Fiction and Other Genres (2024) en (samen met David Burrows) Fictioning: The Myth-Functions of Contemporary Art and Philosophy (2019). Zijn gezamenlijke kunstpraktijk opereert onder de naam Plastique Fantastique, een ‘performance fiction’ die zich richt op het onderzoeken van esthetiek, subjectiviteit, het sacrale, populaire cultuur en politiek, en die zich uitdrukt via performances, film- en geluidswerken, strips, tekst, installaties en assemblages.