Keynote Chantal Suissa-Runne tijdens Cracking the Code
videoConferentie Cracking the Code
Wat heeft een artist-educator nodig om te werken met groepen van hoge diversiteit in etniciteit, gender, klasse en cultuur-maatschappelijk achtergrond? Past ons kunstonderwijs nog bij de samenleving van vandaag?
Tijdens de werkconferentie Cracking the Code (15 november 2019) onderzochten vertegenwoordigers van de docentenopleidingen, de masters en het lectoraat van ArtEZ samen met ArtEZ studium generale welke veranderingen er nodig zijn en wat we allemaal zelf kunnen doen.
Keynote Chantal Suissa-Runne
Diversiteit en inclusie in het onderwijs: van representatie naar participatie
Diversiteit en inclusie zijn veelgebruikte termen in zowel de publieke als de private sector. Maar wat betekenen ze eigenlijk in de praktijk? Hoe zorg je ervoor dat je de diversiteit die je binnenhaalt binnen het onderwijs en de kunsten, ook daadwerkelijk tot bloei laat komen? Op welke manier zorg je dat de ontmoeting tussen verschillende mensen leidt tot verbinding en creativiteit in plaats van angst en polarisatie? En waarom is een uitnodiging voor het feestje alleen niet voldoende? Graag bespreek ik naast de uitdagingen een aantal positieve praktijkvoorbeelden.
Wat heeft een artist-educator nodig om te werken met groepen van hoge diversiteit in etniciteit, gender, klasse en cultuur-maatschappelijk achtergrond? Past ons kunstonderwijs nog bij de samenleving van vandaag?
Tijdens de werkconferentie Cracking the Code (15 november 2019) onderzochten vertegenwoordigers van de docentenopleidingen, de masters en het lectoraat van ArtEZ samen met ArtEZ studium generale welke veranderingen er nodig zijn en wat we allemaal zelf kunnen doen.
Keynote Chantal Suissa-Runne
Diversiteit en inclusie in het onderwijs: van representatie naar participatie
Diversiteit en inclusie zijn veelgebruikte termen in zowel de publieke als de private sector. Maar wat betekenen ze eigenlijk in de praktijk? Hoe zorg je ervoor dat je de diversiteit die je binnenhaalt binnen het onderwijs en de kunsten, ook daadwerkelijk tot bloei laat komen? Op welke manier zorg je dat de ontmoeting tussen verschillende mensen leidt tot verbinding en creativiteit in plaats van angst en polarisatie? En waarom is een uitnodiging voor het feestje alleen niet voldoende? Graag bespreek ik naast de uitdagingen een aantal positieve praktijkvoorbeelden.
events: